Chodit do banky je retro, vkládat peníze přes poštu ještě větší

Po dobu existence eBanky jsem byl jejich klientem. Líbilo se mi jejich ínternetové bankovnictví, které jsem v té době používal ještě na vytáčeném připojení Dial up. Pak ale skupina PPF prodala eBanku do rukou Raiffeisen bank a moc se toho k horšímu naštěstí nezměnilo. Elektronické bankovnictví, které „Raifka“ převzala zůstalo pořád stejné, SMS o výběru nebo transakci chodily pořád bleskově po provedení. V praxi to znamenalo, že zaplatíte v Tescu nákup, pokladní vám vrátí kartu a než si vložíte nákup do tašek máte SMS o částce, kterou jste zaplatili. To stejné při výběru z bankomatu, kde jste ještě nevrátili kartu do peněženky a mobil už hlásil finanční transakci.

 

Sem tam nějaký vklad v hotovosti

Všechny tyto služby byly kromě jiného, čímž myslím vedení účtu a poplatky na příkazy zpoplatněny. 4,90 Kč za jednu SMS odeslanou systémem, zvlášť, když banka má svůj vlastní paušál na tyto SMS zprávy mi přijde více než předražené. Toleroval bych cenu 1 Kč, přeci jen je to služba. Protože občas fotím zakázky dostávají se mi čas od času peníze do ruky hotově a já jsem poté vždy šel do Raiffeisen banky na pokladnu abych si peníze vložil na účet a dále s nimi mohl bezhotovostně pracovat. Protože to byla vlastní banka nikdy jsem neplatil poplatek za vložení, pouze 4,90 za příchozí platbu, což je také absurdita ale dobře. Právě díky poplatku za vedení účtu a šíleně předraženým službám jsem „Raifku“ prostě zrušil.

 

Je nám líto, pokladnu nemáme

Místo toho jsem si založil účet v Equa bank a mám už delší dobu účet z Zuno bance a ve Fio bance. Všechny tři banky si neúčtují žádné měsíční paušály a ani poplatky za online transakce. To se mi na nich líbí. Z Fio banky jsem měl už při zakládání účtu poměrně nepříjemnou zkušenost s pracovníkem pobočky. Od té doby jsem v této bance nebyl. Elektronicky vše funguje Řada penězjak má, tak nebyl důvod. Nedávno jsem však potřeboval vložit peníze v hotovosti na účet. Jedu si tak pražskou MHD a na rohu vidím Fio banku. Výborně, zaradoval jsem se. Vystoupil jsem a zašel do banky, která je dělená na dvě části, které jsou vzájemně neprůchozí. Až uvnitř banky jsem si všiml nápisu, že pokladna se nachází ve druhé části. Než se tak stalo zarazil mne bankéř, který zrovna vysvětloval klientovi zvýšeným hlasem že to tak není možné dělat atd. Velmi nepříjemné jednání (samozřejmě nemohu zcela soudit mohl být i nepříjemný klient, ale stejně). Šel jsem tedy do druhé části banky, kde byla fronta a kde bankéřka velmi nepříjemně hovořila do telefonu s klientem. Odešel jsem. Takové jednání nemám rád, myslel jsem, že první zkušenost z Fio bankou a jejich bankéři byla náhoda. Šel jsem tedy do Equa banky jejich velké pobočky v Lazarské ulici.

Jaké bylo mé zklamání, když jsem zjistil, že pokladnu nevedou. Pochopil bych to např. na pobočce OD Kotva, kde mají pouze malý stánek a kde umístění trezoru může být velmi rizikové. Můžu si peníze vložit přes složenku. Aha takže vypsat složenku, vystát frontu, zaplatit 30 korun a čekat nejméně 2 dny než mi pošta převede peníze do banky. Jasně. Otočil jsem se a vydal se na Václavské náměstí do Zuno banky, jak jsem se blížil začal jsem mít neblahý pocit, že Zuno banka, má oblíbená nebude mít také pokladnu. O tomto faktu mě přesvědčila aspoň příjemná slečna na místě. Vyšel jsem z banky a připadal jsem si dost bezradný. Napadlo mě, že sice chodit do banky je retro, ale vkládat peníze přes poštu je ještě větší retro. Tak jsem stál před pobočkou a o kousek dál se na mě škodolibě šklebila Raiffeisen banka, která má na téměř všech pobočkách (minimálně tedy v centru Prahy) pokladny. Začala ve mě sílit myšlenka, že bych si znova založil účet zde a slavnou Equa banku bych zrušil. Nehledě na fakt, že po cestě pěšky z Lazarské jsem míjel další 2 pobočky této černo žluté banky.

 

SMS za dva dny

Jak jsem psal již výše, u Raiffeisen banky si můžete nastavit informace o transakcích formou SMS. Jedna je neuvěřitelně drahá, ale máte ji v okamžiku provedení transakce. Stejnou službu jsem si za 90 haléřů za jednu SMS aktivoval také u Equa banky. Ale ouvej. Informace o výběru z bankomatu vám dorazí SMS zprávou až po dvou dnech, až se vše vyúčtuje a proběhne systémem. Stejně tak o transakcích u obchodníků a bezhotovostních transakcích. Takže jinak řečeno pokud se vám na účtu stále něco děje tak v podstatě SMS, která vám bude doručena po dvou dnech o stavu účtu již prostě neplatí a vytváří tak akorát chaos. Službu jsem zrušil, neměla žádný smysl. Proč to v jedné bance jde a v druhé ne? Proč mě banky nutí chodit na poštu a vypisovat si složenky? Banka snad slouží k tomu abych si tam peníze vložil a případně vybral. Ano jistě chápu, v dnešní době bezhotovostních operací papírové peníze ztrácejí na významu. Stejně tak já vyberu z bankomatu hotovost max dvakrát za měsíc. Přesto si myslím, že by pokladny měly ještě stále být součástí banky, aspoň jedné největší a řekněme hlavní pobočky. Jsem si také vědom, že pokud bych byl klientem ČS, GE Money Bank, KB, ČSOB atd nepotýkal bych se s tímto problémem, avšak uvedené banky mi nejsou sympatické.

1 thought on “Chodit do banky je retro, vkládat peníze přes poštu ještě větší”

  1. Náhodou jsem na tento článek narazil, když jsem hledal odpověď na otázku, jestli přeci jen nejde na některé z poboček Equa bank vložit hotovost (protože mi známý tvrdil, že ano a já byl přesvědčený že ne)… No a nejde to.
    Mně osobně je to jedno: za tu dobu, co mám účet v mBank (od roku 2007), jsem vklad hotovosti nevyužil ani jednou. Když jsem dostal peníze v hotovosti (stává se mi to minimálně), tak jsem si je nechal doma a nemusel jsem vybírat. Maximálně jsem takto dostal 30 tisíc korun (jako splátku dluhu). Kdyby mi někdo chtěl dávat peněz víc, tak mu prostě řeknu, ať mi je pošle na účet, že je nechci v hotovosti. Proto mě otázka hotovostní pokladny opravdu netíží…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

two × one =