O čem je Lead Management a proč na něm tak záleží

Nebylo by hezké, kdyby se každý člověk, se kterým se setkáte, zajímal o váš produkt nebo službu? Představte si svět, kde by zákazníci chodili za vámi a vy byste přesně věděli, co chtějí, jak se sem dostali, a že vše, co musíte udělat, je poskytnout jim službu nebo výrobek dříve než konkurence.

Je to sice úplná utopie, ale moderní technologie už v dnešní době docela dobře pomáhají celý proces prodeje zjednodušit. Pomáhá v tom především Lead Management, díky kterému optimalizujete celý proces. Níže si vysvětlíme, jak funguje a proč jej vaše podnikání potřebuje.

leadmanagementCo je to Lead Management

Lead Management je proces sledování a získávání potenciálních zákazníků. V praxi jde o to, že sesbíráte informace o trhu, určíte potenciál, vhodnou propagaci a marketingové aktivity a budete sbírat informace o zákaznících, jejich preferencích a zájmech.

K fungujícímu Lead Managementu je třeba Lead Management System (LMS), který vám zjednoduší práci. Nabídne vám správu obchodních příležitostí od vzniku, přes prodej až po dlouhodobý obchodní vztah, navíc máte neustále k dispozici přesná marketingová data.

Co LMS umí

Záleží na tom, jaký LMS. Existuje jich několik, jejich cena je také různá. V Česku je hodně používán ten od společnosti Comin.cz, a proto se zaměříme na něj.

Online přenos obchodních příležitostí. Kontaktoval vás někdo přes webový formulář? Pokud mu odpovíte do půl hodiny, šance, že u vás skutečně nakoupí, se výrazně zvyšuje. Proto vás LMS ihned informuje SMS zprávou.

Sledování úspěšnosti. Kvalitu práce zjistíte až na úroveň konkrétního prodejce, takže brzy odhalíte, v jakých místech jsou největší nedostatky.

Sjednocení všech leadů. Systém dokáže sjednotit webové formuláře, telemarketing nebo přímé záznamy prodejců.

V LMS má každý uživatel svou roli. Celý proces prodeje je rozdělený mezi prodejce, webmastery, vedoucí prodejce, observery, LMS manažera a administrátora. Každý má svůj úkol a svoje práva, jedině tak může celý systém fungovat.

Na počítači, notebooku, tabletu nebo chytrém telefonu máte přitom neustále možnost zjistit, jaký je stav leadů, kolik jich bylo vygenerováno a který prodejce si je převzal.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

9 − 4 =